Croat d’Alfons III. Badia tipus II.

alf3fer

Aquest es un croat especial, primer perque es un dels primers que va entrar a la col·lecció, cap allà l’any 2009. I segon, perque quan el vaig comprar, no era així.

Aquest croat tenia unes incrustacions negres, que en tapaven part de la llegenda. La part mes afectada era al revers, la llegenda “TASB” estava completament tapada. Despres d’un temps pensant en si m’arriscava a netejarla o no, me la vaig jugar i aquest n’es el resultat.

No acostumo a fer fotos d’una moneda fins que no la tinc neta, de fet, no acostumo a restaurar monedes perque normalment no els hi fa falta, i a part, no m’agrada.

A aquest si que li vaig fer la fotografia, doncs la meva primera intenció era deixar-lo com estava. Porto molt de temps pensant en fer un post explicant com vaig realitzar la neteja, pero el fet de no trobar la fotografia inicial, em feia desistir, doncs no es podria jutjar l’abans i el despres.

Recentment, remenant arxius en vaig trobar la foto inicial, la qual creia borrada, així que més endavant en fare un post ensenyant-la i explicant els procediments que vaig seguir.

De moment us en deixo aquesta foto amb el resultat, que almenys a mi m’agrada!

Per cert, pesa 2.77g i medeix 25mm de diametre. Encunyat a Barcelona.

Deixa un comentari

