Croat de Ferran II. Badia tipus IX.

regnatus

Croat de Ferran II encunyat a Barcelona entre els anys 1479 i 1516. Al estar algo retallat nomes medeix 20mm de diametre i pesa 1.86g.

Aquest croat, segons Badia, es de factura dubtosa. La incogruència de les llegendes fa pensar que podria tractarse d’una encunyació no oficial, falsa d’època o inclus encunyada posterior a la mort de Ferran II.

Les llegendes son les següents:

a/ REGGNATUS TAX

r/ RCIL-ITAB-ARCI-NON

Anuncis

Croat de Martí l’humà. Badia falta.

marti1ullse4

 

Croat de Martí I. Encunyat a Barcelona amb un pes de 2.98 i un diametre de 26mm.

No l’he trobat a cap catàleg, te un bust molt semblant al croat d’Enrick IV de Castella, sobretot d’ulls, nas i boca. Tambe hi ha croats d’Alfons IV amb aquest tipus de bust.

Un altre fet a destacar es la llegenda d’anvers, on enlloc de R’s hi ha B’s, essent: MABTINUS DEI GB’A BEX. Al revers, en canvi, podem veure com la R de BARCKNONA es clarament una R.

Croats falsos a ebay.

Aparecen croats falsos en ebay, en este caso vendidos por el vendedor andaluz toross2012. Mucho cuidado con estas piezas, llevan ya tiempo saliendo por ebay, todos del mismo cuño, y obviamente, falsos. Dejo fotos y enlaces para comparar.

Estos son los que tiene toross2012 en venta:

http://www.ebay.es/itm/272394041132?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

http://www.ebay.es/itm/272394039774?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Imagenes de los anteriores:

 

 

Aquí podeis encontrar más información:

http://numiscat.foroactivo.com/t6665-croat-de-jaume-ii-de-barcelona-a-ebay

Croat de Pere III. Badia tipus II.

pere3stack

 

Croat acunyat entre els anys 1336 i 1387 a Barcelona.

Pesa 3.13g i medeix 24mm de diàmetre.

Aquest croat el vaig comprar l’any 2013 junt amb el tipus III de Martí l’humà. Igual que el de Martí, també formava part de la col·lecció “Demarete”. A la descripció del croat de Martí dono més informació sobre la col·lecció “Demarete”.

Croat d’Alfons III. Badia tipus II.

alf3fer

Aquest es un croat especial, primer perque es un dels primers que va entrar a la col·lecció, cap allà l’any 2009. I segon, perque quan el vaig comprar, no era així.

Aquest croat tenia unes incrustacions negres, que en tapaven part de la llegenda. La part mes afectada era al revers, la llegenda “TASB” estava completament tapada. Despres d’un temps pensant en si m’arriscava a netejarla o no, me la vaig jugar i aquest n’es el resultat.

No acostumo a fer fotos d’una moneda fins que no la tinc neta, de fet, no acostumo a restaurar monedes perque normalment no els hi fa falta, i a part, no m’agrada.

A aquest si que li vaig fer la fotografia, doncs la meva primera intenció era deixar-lo com estava. Porto molt de temps pensant en fer un post explicant com vaig realitzar la neteja, pero el fet de no trobar la fotografia inicial, em feia desistir, doncs no es podria jutjar l’abans i el despres.

Recentment, remenant arxius en vaig trobar la foto inicial, la qual creia borrada, així que més endavant en fare un post ensenyant-la i explicant els procediments que vaig seguir.

De moment us en deixo aquesta foto amb el resultat, que almenys a mi m’agrada!

Per cert, pesa 2.77g i medeix 25mm de diametre. Encunyat a Barcelona.